Memoritall - Memoritall (2007 / CD-R / vlastní vydání / demonic thrash metal)

Memoritall - MemoritallOpavská eskadra MEMORITALL vznikla neznámo kdy. Komerčním balastem znechucená parta nadšenců tehdy, začala tvořit zuřivý thrash metal nové doby, aby ukázali zhoubné lidské rase, zač je toho loket.

Jako první nenávistný výtvor nám do redakce přišlo pětiskladbové demo s prostým názvem „Memoritall“. Ze začátku jsem k této nahrávce přistupoval s jakýmsi odstupem, ale postupem času mě zachvátila temnota a byl jsem ztracen. Musím se také přiznat, že nemám moc rád kapely, které zpívají česky, ale MEMORITALL to prostě nějakým záhadným způsobem prospívá.

Jako otvírák nám pánové přichystali slušnou melodickou skladbu „Trůn harpyjí“, kde se ke konci zazní i ženský vokál. Celkem příjemná záležitost. Ale to pravé peklo začíná až od skladby druhé, která nese název „Sons Of The Night“. Parádní, energická thrash metalová vypalovačka, kterou už jen umocňuje vysoko posazený, démonický vokál. Svým způsobem mi MEMORITALL připomínají mnou nedávno recenzované SCHIZO. Pravda je, že stále mají co pilovat, ale i tak jsou na dobré cestě.

Obě kapely jsou si hodně podobné právě v oné načernalé atmosféře. Třeba začátek třetí skladby „Poustevník“ kytary jen polehku vybrnkávají a když už je člověk naladěn, tak mu najednou další kytarová smršť vrazí pěstí rovnou mezi oči. Je jen škoda, že se kapela ohání kýčovitými výkřiky typu 666 nebo pentagram. Chápu, že to někoho může stále oslovit, ale mě to připadá jako dosti ohrané a celkem zbytečné. Další, ale tentokrát instrumentální, skladba „Prokletí“ už jen posluchače krásně připraví k dalšímu výpalu v podobě poslední titulní skladby „Memoritall“. Opět je nenávist cítit všude kolem.

MEMORITALL mě opravdu překvapili. Teď už to chce jen zapracovat na textové stránce věci. Vybrat si, jestli budou jen v angličtině či češtině (osobně se mi více líbily ty české) a pak už to chce jen vydržet, hrát a hrát. Věřím že by MEMORITALL mohli přijít s nějakým opravdu zajímavým materiálem. Svým způsobem v tomto stylu u nás ani nemají žádnou, velkou konkurenci. Tak je v klidu nechme pustošit a uvidíme, co si na nás připraví příště.

Vydavatel: Memoritall

Domovské stránky: Memoritall

1. Trůn harpyjí